در حال ترک اعتیاد

جوجه تخس و عصبی

در حال ترک اعتیاد

جوجه تخس و عصبی

در حال ترک اعتیاد

گاهی روزمره هامو مینویسم ...
گاهی خودمو خالی میکنم اینجا ...
حرفایی ک گوشی برای شنیدن پیدا نمیکنن احتمالا میان اینجا جا خوش میکنن..
شایدم محلی برای فرار از تنهایی !
نمیدونم....

حجاب قربته الی الله!

پنجشنبه, ۵ مرداد ۱۴۰۲، ۰۹:۵۴ ب.ظ

تا یادم میاد کسی کاری ب اعتقادات من نداشت...

مادر و خانوادش ک اصلا اهل این حرفا نبودن

بابا هم ک اعتقاداتش تو نماز یومیه و روزه ماه رمضون رفع تکلیفش و هیات رفتن ماه محرمش خلاصه میشد!

از حق نگذریم همینا بابامو نگه داشت ندیدم هیچ وقت کارایی رو بکنه ک دین گفته نکن! اما در همین حد بود..

اعتقادات من تا چهارده پونزده سالگی همین بود ک دهه محرم با بابام برم هیات..ن نماز و ن حجاب و ن هیچی

از همون پونزده شونزده سالگی شک هام باعث شد برم دنبالش ک دین چیه؟ خدا کیه؟ از همون سالا حجاب و نماز اومد تو کارم و خداروشکر اوکی بود تا زمان دانشگاه و بعدش ...

حالا ک متوجه شدم تو این سالای دور شدن چهقدر آسیب دیدم از این دوری...

تو سالایی ک هر غلطی کردم...

چندماهی میشه نماز میخونم...حجابم ولی این سالا کنار نرف...بی حجابی من تو پیدا بودن قسمت جلویی موهام خلاصه میشد و بس!

خداوکیلی هیچ وقت نشد پوشش زننده داشته باشم یا لباس تنگی یا روسری از سرم بیفته.. اما اتفاقات پارسال برام ی تلنگری بود ک ب خودم بیام و ببینم با خودم چند چندم... با خودم گفتم ماوا یا زنگی زنگ یا رومی روم...

نمیدونم عکس العمل اطرافیانم چجوری خواهد بود... تو محل کار و جاهای دیگه...

ب هر حال من بعد ماه ها فکر کردن و مطالعه کردن تصمیمم رو گرفتم...

از همین شب عاشورا و وسط مراسم.. حجاب کامل میکنیم قربه الی الله.!...

سعی میکنم تا چند ماه آینده با چادر هم اوکی شم..

...

خوش حالم ک سرم ب سنگ خورده...

ب قول شاعر 

باز با گریه ب آغوش تو برمیگردم...

چون غریبی ک خودش را برساند ب وطن...

 

سرم پایینه ... روم سیاهه بابت گندکاریام ...

آلوده تر از من نبود بر درت ولی

آقا تر از آنی ک برانی مرا حسین!...

 

 

 

  • mava movahed

نظرات (۴)

  • محمد هادی بیات
  • و همه چیز از خسته شدن شروع می شه...

     

    خدا پشت و پناهتون.

    پاسخ:
    :)))

    ممنون

    سلام . توی متن تاکید کرده بودید که با مطالعه و فکر به این نتیجه رسیدید ، اما در یک مورد با تردید حرف زدید و اون واکنش اطرافیان بود . 

    این موضوع رو به هیچ وجه نادیده نگیرید و سهل‌انگارانه بهش نگاه نکنید ؛ شما وقتی ظاهر مذهبی دارید همه از شما توقع پیامبری دارن ؛ کوچکترین اشتباهات شما بزرگ جلوه داده میشه ؛ بابت کار های نکرده مورد محاکمه خلق الله قرار میگیرید ؛ نیش و کنایه دائمی افراد در انتظارتونه ؛ اگر حساس باشید ممکنه اونقدر از نظر روانی بهتون فشار بیاد که تمام زندگیتون تحت تاثیر قرار بگیره ؛ مخصوصا چادر که حساسیت بهش بیشتره این ایام 

    شما بدون چادر هم شاید بتونید حجاب کامل داشته باشید . اینطور از فشار روانی ناشی از محیط هم در امان میمونید . 

    البته خدایی ناکرده قصد ندارم شما رو منصرف کنم بلکه میخواستم یک تصویر از روز های بعد از چادری شدن بهتون بدم تا تصمیم یهتری بگیرید 🙏

    پاسخ:
    سلام
    ممنونم از صحبتتون...بله در مورد چادر هنوز به قطعیت نرسیدم اما چه قبلا چه الان نظرم همیشه این بوده که حجاب کامل چادره...اونم ن هر چادری ، چادری ک واقعا بدن آدم رو بپوشونه و مهره کاری برای جلب توجه نداشته باشه
    در مورد نظر اطرافیان هم بیش تر منظورم همون چادر بود چون ظاهرم همیشه ساده بوده و فقط موهام مشخص بوده برا همین خیلی جلب توجه نمیکنه
    ولی خب کلا...تو مدتی ک داشتم فکر میکردم تمام جوانب رو در نظر گرفتم ولی واقعا واکنش دیگران برام مهم نیس...کاری ک میدونم درسته باید انجامش بدم قرار نیست ب مذاق بقیه خوش بیاد...کما اینکه همیشه تو محل کار و بین رفقام ب خاطر نماز خوندن مسخره شدم و حرف شنیدم و ی چیز عادیه

    منم آفرین میگم، تحسین میکنم شما رو.

    انتخابی عاقلانه. عاشقانه. با درایت.

    خدا حفظت کنه دخترم.♡

    پاسخ:
    خیلی ممنونم لطف دارید
    تشکر

    آفرین 

    آفرین

    آفرین

    با بغضی شاد

    با اشکی مسرت بخش...

     

    آفرین

     

    شونه هام داره از آفرین گفتن بهتون میلرزه

    ماشالله

    خدا حفظتون کنه

     

    هزار ماشالله دختر فهمیده و با شعور و عاقل 

     

    آفرین دختر خوب

     

    باریکلا خانوم 

    باریکلا 

     

    این بغض و اشک من نه به خاطر حجاب داشتن یا نداشتن ها، باور کنین آنقدر که حجاب داشتن مخصوصا تو این ایام مهمه ولی فهمیده بودن هزاربار بیشتر مهم تره ... عقل داشتن خیلی چیز بارزش و لازمیه


     

    آفرین

     

    نمیدونم چیجوری ذوق و افتخارم و از اینکه شمارو در همین حد وبلاگ میشناسم ابراز کنم

     

    ماشالله 

    پاسخ:
    سلام جناب اینجانب
    خیلی ممنونم...راستش حس آدم گمشده ای رو دارم ک بعد سال ها در ب دری خونه شو پیدا کرده... 
    نظر لطفتونه...من اگه عقل درست و حسابی داشتم ی همچین کاریو تا الان ب تاخیر نمینداختم...

    باید اعتراف کنم تا الان ک فقط واکنش مثبت گرفتم بابت ظاهر جدیدم!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">